Miałeś chamie złoty róg

Wygląda na to że kolejny 20-letni epizod suwerenności narodowej dobiegł końca.   Tym razem bez wojny, bez heroicznych zmagań, bez dramatów.   A już mogło by się wydawać że po 50 latach komunizmu właśnie suwerenność  stanowienia o własnym losie uznana będzie za dobro najwyższe i nie podlegające dyskusji.

Nic z tych rzeczy.    Sam naród, skołowany fasadą demokracji,  zatraciwszy busolę tego co się liczy naprawdę a co nie,  ochotniczo pozbywa się wpływu na swój los. Znowu pewnie na 50 lat, jak dobrze pójdzie.

Czyni to w dodatku w kiepskim stylu,  wprowadzając imperium  wstydliwie przez drzwi kuchenne zamiast otwartej przyłbicy powszechnego referendum w tej tak podstawowej, dotyczącej wszystkich sprawie.

Miałeś chamie złoty róg… wieścił proroczo poeta.  

©2009 DwaGrosze

38 Replies to “Miałeś chamie złoty róg”

  1. Uwaga, na portalu Wirtualna Polonia jest dyskusja o socjalizmie w kontekście WiP, UPR, Korwin-Mikkego i Michalkiewicza. Spierają się ludzie o poglądach konserwatywnych kulturowo, ale jedni z nich to gospodarczy liberałowie, a drudzy to socjaliści. Jakby ktoś chciał wesprzeć dyskusję w kierunku gospodarczo liberalnym, to podaję link: http://www.tnij.org/e2o3

  2. @Trymand
    Złoto doszło do 161% zasiegu i jeśli pójdzie wyżej to przeproszę cynika,bo mocno jako technik szykanowałem jego teorie.Dla mnie to na chwilę obecną więc to szczyt,czy lokalny przekonamy się do dwóch tygodni.

  3. A jeszcze w maju mielismy .

    103 3200 0.916 33.915 g. cena=3200 [RPA Krugerand 1972 st.1-]
    108 850 0.585 13.37 g. cena=850 [Kanada 100 $ Dolarow 1976 Olimpiada Montreal st. 1/1-]
    109 3600 .900 36.50 g. cena=3600 [Nikaragua 50 Cordobas 1967 NGC PL 65]
    109 4100 0.9 41.55 g. cena=4100 [Meksyk 50 Pesos Nowe Bicie st. 3]
    114 700 .900 6.80 g. cena=700 [Argentina 10 Pesos 2005 st. L]
    116 1720 .900 16.475 g. cena=1720 [USA 10 $ Dolarow Indianin 1932 Filadelfia st. 4 -]
    116 875 0.9 8.36 g. cena=875 [USA 5 $ dolarów 1881 Filadelfia st. 2]
    122 1900 0.925 16.80 g. cena=1900 [Korea Poludniowa 25 000 Won Seul ST.L-]
    136 1300 .900 10.62 g. cena=1300 [Gwinea Równikowa 750 Pesetas 1970]
    140 3400 0.9 26.83 g. cena=3400 [Kolumbia Nowa Grenada 16 Peseos 1844 Bogota St.3/3-]
    140 3400 0.9 26.83 g. cena=3400 [Kolumbia Nowa Grenada 16 Peseos 1844 Bogota St.3/3-]
    140 3400 .900 26.82 g. cena=3400 [Kolumbia Nueva Granada 16 Pesos 1846 Bogota st. 3]
    140 3400 .900 26.85 g. cena=3400 [Kolumbia Nueva Granada 16 Pesos 1839 Bogota st. 3]
    141 3400 0.9 26.78 g. cena=3400 [Kolumbia Nowa Grenada 16 Peseos 1846 Bogota St.3]

    Jak widać niewielkie różnice w cenie fizycznego metalu

    Tyrmand

  4. Sam sprawdzam co jakiś czas ceny na stronie numizmatyka.waw.pl

    to antykwariat. Najprosciej zobaczyc ile kosztuje najtansze zloto. np. dziś

    107 0.999 31.10 g. cena=3350 [Kanada 50$ dolarow Elzbieta II 1986 st.1/1-]
    112 0.999 31.23 g. cena=3500 [Polska Medal (1 uncja zlota) 1998 st. L-]
    120 0.900 4.14 g. cena=450 [Meksyk 5 Pesos 1955 /nowe bicie/ st. 1]
    129 0.900 4.30 g. cena=500 [Rosja Mikolaj II 5 Rubli 1900 st. 2-]
    142 0.900 8.58 g. cena=1100 [Rosja Mikolaj II 10 Rubli 1899]
    142 0.900 8.58 g. cena=1100 [Rosja Mikolaj II 10 Rubli 1899]

    Jak widzicie współczynnik cena/złoto jest już powyzej 107 (da sie kupić za 105) np na tej stronie mamy https://numizmatyka.waw.pl/sklep/monety-zlote-pozostale

    Tyrmand

  5. @Zlikwidować ZUS
    Pańskie tezy są debilne
    @cynik
    "Przyznam że nie widzę większego związku między tym a bezkrytyczną akceptacją anschlusu"

    Otóż sam anschlus to zbyt płytkie bo Polska została mniej więcej równo podzielona we wszystkich newralgicznych obszarach między stare kraje członkowskie.Czy akurat Niemcy będą wiedli prym za kilka lat?Teraz u nas wiodą,tak jak w krajach bałtyckich Szwedzi lecz to może być zjawisko przejściowe.Wydaje się że parcie na podpisanie traktatu było tak silne że bardzo szybko dowiemy się komu na tym najbardziej zależało i kto jest faktycznym beneficjentem.

    "Gdyby chodziło o prawdziwy kult materializmu mielibyśmy tu Hong Kong"
    Nie,bo Hong Kong(pod władaniem brytyjskim) nie oddał wszystkiego zagranicy i materializm Polaków należy rozpatrywać w kategoriach materializmu Algierczyków czy Nigeryjczyków.Mam mieszkanie,mam telewizor,mam cyfrówkę,mam auto,mam dzieci,mam żonę-w tej kolejności i większość na raty do końca życia.

  6. @cynik
    UE pewnie sie rozpadnie samo, szkoda tylko ze z nami "wewnatrz"

    co do kwestii materializmu to moge sie zgodzic z kunta kinte jednak z malym uscisleniem – gdyby go okreslic jako "leniwy" materializm. czyli isc tam gdzie daja cos za darmo nie zastanawiajac sie co z tego wynika na dluzsza mete. ale zdaje sie ze lenistwo to przypadlosc wszystkich upadajacych imperiow. szkoda ze my przyjelismy je zanim sie cokolwiek napracowalismy (nie mowiac juz o byciu imperium:D)

  7. @anonimo: Nie lubię gdy ktoś publicznie pisze takie głupoty jak w tym artykule :/ że tracimy suwerenność – to czysta nie prawda, albo to, że nikt nas nie pytał o zdanie – społeczeństwo już na ten temat się raz wypowiedziało w referendum akcesyjnym do unii,

    A to szkoda bo my za to delektujemy się wprost czytaniem andronów jak cytat wyżej… 😀
    Referendum unijne to zupełnie inna sprawa. Dotyczyło przystąpienia suwerennego państwa do bloku gospodarczego, nie żadnego projektu czysto politycznego. Nie było mowy o stawaniu się częścią składową ponadnarodowego imperium z osobną osobowością prawną i cedowania mu atrybutów władzy politycznej.

    —————
    @kunta kinte: Uważam więc,że Polaków nie zdominował ein Reich lecz kult materializmu

    Przyznam że nie widzę większego związku między tym a bezkrytyczną akceptacją anschlusu. Chyba żeby 'kult materializmu' rozumieć bardzo wąsko – jako oczekiwanie zachodnich pensji przez masy. Gdyby chodziło o prawdziwy kult materializmu mielibyśmy tu Hong Kong a nadejście unijnego socjalizmu przyjmowane byłoby jako dopust boży.

    ——————-
    @ZUS: To już nikt nie pamięta, że pod wodzą Polski tworzy się w Unii Europejskiej nowy front, przed którym już drżą Niemcy, Wielka Brytania i Francja?
    A no jakoś nie pamięta…pewnie skleroza. Może przypomnisz przed czym konkretnie drżą?

    To już się nie pamięta, że 20 lat temu dochód na jednego mieszkańca wynosił 4000$ a dziś około 15000$ / rok?

    Jeśli chcesz zrobić punkt o awansie cywilizacyjnym, którego nie neguję, to jednak staranniej dobierałbym dane. Po pierwsze jak się zastanowisz ile dolar stracił przez te 20 lat to będziemy bliżej podwojenia się realnego GDP. Zważywszy na niski punkt startowy to wcale nie takie spektakularne jak na 20 lat. Wzrost ten poza tym zawdzięczamy bardziej 10 latom traktatu stowarzyszeniowego z UE a nie 5 latom członkostwa, IMO.

    Poza tym możemy być dumni z naszego systemu bankowego.

    Ale duma w tym przypadku długo nie potrwa bo anschluss narzuci unifikację waluty.

    W końcu państwo, które zamiast kryzysu ma wzrost gospodarczy.

    Podkopujesz własne punkty. Ma wzrost bo zachowało jeszcze suwerenność której się dopiero teraz pozbywa.

    175 miejsce w rankingu państw przyjaznych przedsiębiorczości. Mówi wam to coś? Zlikwidować ZUS.

    ZUS zlikwidować – jak najbardziej! Ale czy naprawdę wierzysz że anschluss do imperium, z ujednoliceniem socjału typu zachodniego pomoże zlikwidować ZUS i uczyni państwo przyjaźniejsze przedsiębiorczości? Wolne żarty.

  8. @Piotr z Kanady

    Bardzo trafna uwaga, dzięki brakowi referendum w sprawie przyjęcia wiadomego trachtatu co pośrednio oznacza zniesienie suwerenności na rzecz UE stworzonej na kształt eurokołchozu – Naród uniknął historycznej hańby wyrażenia zgody. A w przyszłości kiedy nastanie okres chaosu, skrajnego protekcjonizmu i rozpadu, łatwiej będzie ogłosić niepodległość.

    @wszyscy

    w większości wypowiedzi padają takie pojęcia jak państwo, kraj, społeczeństwo, ale zabrakło pojęcia narodu. Naród to coś znacznie ważniejszego i znacznie trwalszego od państwa czy społeczeństwa. Bez tego pojęcia każda tego typu dyskusja będzie niepełna i nieprawdziwa.
    Blizbor

  9. Czytam to i nie wierzę. To już nikt nie pamięta, że pod wodzą Polski tworzy się w Unii Europejskiej nowy front, przed którym już drżą Niemcy, Wielka Brytania i Francja?

    To już się nie pamięta, że 20 lat temu dochód na jednego mieszkańca wynosił 4000$ a dziś około 15000$ / rok?

    Poza tym możemy być dumni z naszego systemu bankowego.

    W końcu państwo, które zamiast jryzysu ma wzrost gospodarczy.

    Widzicie tu gdzieś tragedię? Bo ja nie. Nadal za dużo pracujemy, ale to wina złęgo systemu podatkowego i to jest ostatni bastion komuny, który nie padł do dziś. 175 miejsce w rankingu państw przyjaznych przedsiębiorczości. Mówi wam to coś? Zlikwidować ZUS.

  10. @Paweł: w dłuższym okresie to wszyscy będziemy martwi… po cholerę się zatem martwić takimi pierdołami jak suwerenność Polski?

  11. Drogi (sic!) Cyniku 🙂
    Suwerenność zewnętrzną można dzisiaj proklamować ewentualnie na Księżycu 😀

    Z większości Twoich wpisów i obserwacji świata za oknem wynika wprost pełna zależność finansowa naszych śmiesznych złotówek od globalnego Matrixa. A jeśli finansowa to każda inna też.

    Hasło "sztandar wyprowadzić" jest więc tyleż spóźnione co sentymentalne 🙂

    Traktat? A niech robią 🙂

    W światowy system gospodarczy jest wpisana centralizacja i finalna globalna wywrotka. Z jednej prostej za to fundamentalnej przyczyny: nie odpowiada on bazowym potrzebom człowieka i jako taki w dłuższym okresie zostanie przez niego odrzucony.

    Za 50 lat? Za 5? To bez znaczenia bo i tak wszystko dzieje się wyłącznie tu i teraz 🙂

  12. Świeży cytat.

    "Polacy myślący o „Europie” mają na myśli Luwr, rządy królowej Wiktorii, niemiecki Rechtsstaat, wyprawy kolonialne, gdzie dumni Biali nieśli cywilizację głupim Czarnuchom, Churchilla, który obiecywał Brytyjczykom tylko „pot, krew i łzy” – i zwyciężył. I dlatego opowiadali się za „wejściem do Europy” – nie zdając sobie sprawy, że po stu latach d***kracji na euro-salonach panoszy się hołota, Czarni są już cywilizacyjnie wyżsi od euro-dziczy tańczącej importowane z Afryki łubu-dubu, „Państwo Prawa” jest co co najwyżej mitem, a kto może, ten kradnie: jeden wyłudza zasiłki, drugi wyłudza miliardy pod pretekstem „walki z GLOBCIem”…"
    ============
    Krytykowanie własnego narodu jest dosyć łatwe, trzeba tylko zastanowić się, na jakiej podstawie myślimy, że Niemcy, Belgowie, Hiszpanie czy Grecy są od nas lepsi.

  13. Otóż straciliśmy suwerenność czyli możliwość rządzenia się po swojemu. Nikt nie twierdzi że musi być to dobre rządzenie ale rządzenie jak mi się chce to jest wartością samo w sobie, za którą to wartość ginęli moi przodkowie! Suwerenne panstwo charakteryzuje sie: własnym wojskiem, prawem i sądownictwem. Szlus! Czy wyższość prawa unijnego to nie utarta suwerenności? Jeśli nie to prosze o definicję suwerennosci!
    Co do referendum. Wielu głupców głosowało "za UE" licząc na związek państw, a nie państwo federacyjne.
    Wojciech Jan

  14. Nie lubię gdy ktoś publicznie pisze takie głupoty jak w tym artykule :/ że tracimy suwerenność – to czysta nie prawda, albo to, że nikt nas nie pytał o zdanie – społeczeństwo już na ten temat się raz wypowiedziało w referendum akcesyjnym do unii, także wypowiedziało się w tym momencie co do kwestii przyjęcia wspólnej waluty (która wg mnie przyniesie więcej korzyści niż wad).
    Nie podoba mi się jak ktoś sądzi, że nasza polska rasa jest wspaniała, na tyle wspaniała by twierdzić, że to co wszystkim innym krajom odpowiada – nam jedynym szkodzi. Nie jesteśmy tacy cudowni. Poza tym nie ma co debatować nad "rozlanym mlekiem" wyboru dokonaliśmy głosując w referendum akcesyjnym.

  15. Teraz mamy Polskę nie jako państwo a jako kraj,czy coś będziemy robić dla niego czy tak jak dotychczas wiele narzekać?Czy przykładowo będziemy kupować polskie żarcie i jeść w polskich knajpach pijąc polskie piwo?
    To smutne ale najwięcej racji ma jeden z poprzedników wskazujący na wszechobecne opętanie Polaków mamoną.Dodałbym jeszcze opętanie hedonizmem w każdej możliwej postaci,musimy mieć przecież wszystko na topie.Czy coś takiego, w tej codziennej gonitwie jak patriotyzm przemknie jeszcze przez nasze mózgownice?
    Uważam więc,że Polaków nie zdominował ein Reich lecz kult materializmu zagłuszający niczym ziele wszystkie wyższe myśli.

  16. ..ach bym zapomniał, myśl uleciała; po co te czołgi i złoto? Złoto by uciec śmierci-złoto w tym niekiedy pomaga. Czołgi, by nasze córki nie robiły za materace obcych wojsk, synowie nie gineli na barykadach a wnuki nie spiewali "Biały krzyż"
    Wojciech Jan

  17. Obecnie zamieszkujące Polskę społeczeństwo nie zasługuje na niepodległość. Wybory jasno określają jakość tego społeczeństwa. Przykładem niech będzie dwukrotny wybór na przywódcę pijaka, kłamcę, istotę nie potrafiącą uszanować grobów przodków, czerwonego aparatczyka. Straciliśmy niepodległość. Unia kiedyś się rozpadnie. Zjawisku temu mogą towarzyszyć takie nieszczęścia jak te z Jugosławii (na ten wypadek Polska potrzebuje czołgów a obywatele złota).
    Czy będzie to 50 lat? Nie. Takie zjawiska jak szerzące sie robactwo degeneratów pokolenia 68 wskazuje na stan końcowy plebsokracji. W odróżnieniu od ateńskiej demokracji obecny stan to "smuta" w której prawa wyborcze ma najgorsza hołota: smarkacze, przestępcy a w niektórych krajach planuje sie z małp uczynic wyborców. Ten ostatni pomysł nie jest najgorszy bo w odróżnieniu od ludzkiego gamonia (przeciętny wyborca PO i większość PiS)małpa ma szanse trafić dobrze, gamoń wybierze zawsze źle. Powodem będzie socjal unijny, egzekutorem "Azja", wyrokiem moze wojna. Kiedy to się stanie? Szukajmy "znaków".Kiedyś takim znakiem konca komunizmu były koślawe buty generałów. Mój kolega z WITu w Zielonce gdy zobaczył koślawe buty generałów stwierdził że "to już". Na moje pytanie dlaczego on odpowiedział "bo generałowie kiedyś chodzili w dobrych butach, teraz chodzą w koślawych więc czują, że jest coraz gorzej a w takim razie oni najbardziej chcą zmian".
    Pozdrawiam
    Wojciech Jan

  18. @unnormal: artykulu nt. czestosci uderzen meteorytow w ziemie

    Bądźmy dobrej myśli i miejmy nadzieję że ciało unijne rozpadnie się pod swoim własnym ciężarem a nie innych ciał niebieskich… 😀

    @cube: Kołchoz pociągnie..

    Może pociągnąć ponieważ w obecnej fazie jest to projekt czysto polityczny, nie gospodarczy. Im gorzej gospodarczo tym bardziej przykręcana będzie śruba polityczna.

  19. Cynik, Ty naprawdę wierzysz że ten kołchoz przetrwa jakieś 50 lat ?

    Kołchoz pociągnie conajmniej 50 lat (ile trwał sojuz? ile trwa już korea? – a gospodarka u nich bez porównania do ue), chyba że się wcześniej skończą surowce naturalne, ale wtedy wezmą za mordę. W każdym razie uważam, że za mojego życia upadku Unii i powstania Wielkiej Rzeczpospolitej ujrzeć nie ma szans – a jestem całkiem młody…

  20. unnormal
    Pan Tomasz Urbaś forsuje na swoim blogu takie tezy. Tak swoją drogą to chyba jeden z najdziwniejszych polskojęzycznych blogów.

  21. @piotr z kanady
    nie sfalszowaliby, nie byloby takiej potrzeby.

    z innej beczki pozwole sobie na OT (jesli gospodarz nie bedzie mial mi tego za zle):
    nie pamietam czy to na dwoch groszach czy na ktoryms z zaprzyjaznionych blogow w komentarzach pojawil sie link do artykulu nt. czestosci uderzen meteorytow w ziemie, historycznych statystyk w tym temacie itp itd. czy ktos z was kojarzy moze z jakiej to bylo strony? (jakis polski blog) jesli tak bardzo prosze o pomoc.

  22. A co się dla Was zmieni???
    Bo dla mnie nic.
    I tak mogliśmy trafić gorzej…

  23. AZarczynski pisze – „Nie zgadzam się, że to sam naród zadecydował. rządzący – na wszelki wypadek – nie pytali się narodu (chociażby w referendum), czy chce się pozbywać suwerenności, czy nie”.

    A może i dobrze, bo referendum i tak by sfałszowali. A tak to będzie ich można, bez specjalnych wyrzutów sumienia, w majestacie NASZEGO prawa, powiesić. Jedyne ich alibi (referendum) na szczęście odpadło.

  24. Tylko żeby wszyscy w tej Unii mieli równe prawa, bo na razie tak nie jest.

    Logika wymaga sprawdzenia głębokości wody w basenie przed skoczeniem na główkę. Jeżeli suwerenny kraj nie mógł się o to zatroszczyć to teraz zatroszczy się o to niesuwerenna prowincja wschodnia?

    Najlepiej żeby było całkowicie ujednolicone prawo wszystkich państw członkowskich.

    I nie ma obaw, wszystko zostanie dokładnie ujednolicone, łącznie z tą samą zupą ze wspólnego kotła dla wszystkich… Mamy już przecież najważniejsze – ein Reich i ein Führer. Na ein Volk też przyjdzie pora.

  25. ponad niezależnością naród stawia kasę

    Priotytet "kasy" nie jest per se zły. Chodzi jednak o to że w szerszej perspektywie niezależność łączy się ściśle z przyszłą kasą.

    Sam robileś ten rysunek?
    kreatywna adaptacja starego plakatu wyborczego w USA… 🙁

    naprawdę wierzysz że ten kołchoz przetrwa jakieś 50 lat ? Gospodarczo nie mowy, chyba że wezmą za mordę.

    Sam odpowiadasz… Imperium powstaje właśnie dlatego że gospodarczo nie ma mowy, inaczej byłoby zbędne.

    a czego tu żałować???

    Głownie tego że jesteśmy narodem półgłówków przekupionych cekinami. Trafne obserwacje w tym linku, BTW

  26. Nic nie mam przeciwko aby Polska utraciła nawet całkowicie suwerenność na rzecz Unii. Tylko żeby wszyscy w tej Unii mieli równe prawa, bo na razie tak nie jest. Najlepiej żeby było całkowicie ujednolicone prawo wszystkich państw członkowskich. Może tego dożyję.

  27. Cynik, Ty naprawdę wierzysz że ten kołchoz przetrwa jakieś 50 lat ? Gospodarczo nie mowy, chyba że wezmą za mordę.

  28. lehcyfer

    Jak to o czym. 1 grudnia
    wchodzi w życie traktat lizboński.

    @Cynik9

    Sam robileś ten rysunek?

  29. nie zgadzam się, że to sam naród zadecydował. rządzący – na wszelki wypadek – nie pytali się narodu (chociażby w referendum), czy chce się pozbywać suwerenności, czy nie. oczywiście powołują się na sondaże, badania opinii publicznej itp., ale ostatnio sondaże stają się bardziej narzędziem kreowania poglądów, niż ich badania. naród skołowany jest – to fakt – ale nie zaryzykowano sprawdzenia, czy na tyle, żeby odpowiedzieć "właściwie".

  30. Rzecz w tym, że może się zdarzyć w niedalekiej przyszłości(jakieś 5-7 lat), że kryzys ekonomiczny w krajach zachodniej europy się pogłębi. I wtedy nagle nasza "zaściankowość" i "tradycyjna" polityka bankowa okażą się atutem którego się pozbędziemy poddani wytycznym dotyczącym polityki ekonomicznej z Brukseli. Razem zresztą ze złotówką.

  31. Skoro raz za razem ponad niezależnością naród stawia kasę, to może kasa jest najważniejsza a nie suwerenność?

  32. Czego dorobiła się III RP jako państwo? Zdechłej armii, gównianej "bezalternatywnej" polityki zagranicznej, prawa. które nic nie znaczy, skorumpowanej administracji i gospodarki jak ze snu wariata.

    To tyle, jeśli chodzi o podstawowe atrybuty państwowości.

    Mamy co jeść, więc nie ma powodu do większego pesymizmu.

Comments are closed.